
Türk filmlerinin gişe hasılatı altı yılda yaklaşık yüzde 38 artarak 2011’de 183.7 milyon liraya çıktı. 2005 yılında 69.8 milyon lira gişe hasılatı elde edilmişti. Türkiye, Avrupa’da son dört yıldır kendi filmini seyreden ülke konumuna geldi. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları Genel Müdürü Doç. Dr. Abdurrahman Çelik yaptığı açıklamada “2005’ten önceki Türk sinemasını değerlendirecek olursak, kamu kaynağı ancak toplamda 400 bin dolar civarındaydı. 1994-2004 arasında ortalama yılda 12 Türk filmi vizyona girerdi. Sektöre yeni kazandırılan yönetmen ve sektör çalışanı sayısı yok denecek kadar azdı. 2005 yılında yapılan ilk destekle beraber 2005 yılında 27 Türk filmi vizyona girdi. Son üç yılda ise ortalama yılda vizyona giren film sayısı 70. Avrupa’nın en hızlı büyüyen ülkesi Türkiye’de son dönemde en önemli rakamlardan birisi de seyirci sayısındaki artış. Bunun aynı zamanda toplam ciroya da etkisi çok büyük” dedi. Çelik ayrıca, 2005’te 177.5 milyon liralık Türkiye’deki toplam gişe hasılatının 2011 sonu itibarıyla 398.5 milyon liraya ulaştığını belirtti. Çelik, Türk sinemasının performansı konusunda da şunları söyledi: “2005- 2011 arasında bakanlık desteklerinden faydalanan 120, Türkiye’de 356 Türk filmi vizyona girdi. Türk filmleri, 300 civarında ulusal ve uluslararası ödül aldı. Türkiye son dönemde hem sinemasıyla hem dizi filmleriyle Balkanlar, Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri başta, 76 ülkede ‘izlenen’ ülke durumuna geldi.”
2011’in en çok seyredilen filmleri2011 yılının gişe ve seyirci rekorunu başrolünü Ata Demirer ve Demet Akbağ'ın oynadığı
Eyyvah Eyvah 2 (Hakan Algül)kırdı. Filmi 3 milyon 947 bin 988 kişi seyretti.
Aşk Tesadüfleri Sever (Ömer Faruk Sorak); 2 milyon 418 bin 90 seyirciyle ikinci,
Kurtlar Vadisi: Filistin (Zübeyr Şaşmaz); 2 milyon 28 bin 57 seyirciyle üçüncü,
Allah’ın Sadık Kulu: Barla (Esin Orhan); 1 milyon 988 bin 122 seyirciyle dördüncü sırada yer aldı. 2005’te
Babam ve Oğlum’u (Çağan Irmak), 4 milyon 350 bin kişi seyretmişti. (
hürriyet)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder